خرید باتری سمعک شماره 10

خرید باتری سمعک شماره 10

باتری سمعک

سمعک‌ها مانند تمام دستگاه‌ها و لوازم الکترونیکی از باتری‌هایی با مشخصات و ویژگی‌های مختلف کار می‌کنند. انواع باتری سمعک بر اساس سایز به ترتیب از کوچک به بزرگ به 4 دسته اصلی تقسیم می‌شود. اما از آن جایی که این اعداد به نوعی نام تجاری باتری‌ها هستند و حفظ کردن آن‌ها برای کاربران قدری مشکل است، برای هر باتری رنگ به خصوصی طراحی شده است. در ادامه در مورد خرید باتری سمعک شماره 10 بیشتر توضیح خواهیم داد.

سمعک چگونه کار می‌کند؟

سمعک‌ها مانند هر دستگاه الکترونیکی با باتری کار می‌کنند. به طور سنتی، افراد برای سمعک‌ها از باتری‌های کوچک دکمه‌ای استفاده می‌کردند. باید دارندگان آن‌ها هر چند روز یک بار باتری سمعک را عوض کنند. اکنون بسیاری از مدل‌های سمعک با باتری‌های قابل شارژ کار می‌کنند.

باتری سمعک شماره 10

نوع دیگری از باتری نیز وجود دارد که کوچک‌تر از سایر باتری‌ها است. در نظر داشته باشید که باتری‌ سمعک شماره 10 که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است، مربوط به سمعک‌هایی است که با باتری خارجی کار می‌کنند و شارژی نیستند. البته نوع دیگری از باتری‌ها امروزه در بازار موجود است که دقیقاً مشابه همین باتری‌ها مرسوم است اما قابلیت شارژ مجدد دارد. متاسفانه هنوز این امکان برای تمامی سمعک‌های باتری خور فراهم نشده است که توانایی بهره مندی از این باتری‌ها را داشته باشند. اما دور از ذهن نیست که در آینده‌ای نه چندان دور تمام سمعک‌ها، مثل گوشی‌های همراه قابلیت شارژ مجدد خواهند داشت. یا از باتری‌هایی پشتیبانی خواهند کرد که قابلیت شارژ مجدد دارند.

مشخصات باتری سمعک شماره 10

کوچک‌ترین سایز باتری در سمعک‌های امروزی، سایز شماره 10 است. این باتری برای انواع سمعک‌های داخل گوشی از جمله سمعک‌های نامرئی استفاده می‌شود. رنگ آن زرد رنگ است و طول عمر متوسط آن بنا به مدت استفاده، نویز محیط، شدت کم شنوایی و… بین 3 تا 7 روز می‌باشد.

هنگام خرید باتری سمعک شماره 10 باید به چه نکاتی توجه کرد؟

بهتر است باتری سایز 10، 3 الی 4 سال تاریخ انقضا داشته باشد. هرچه تاریخ انقضا طولانی‌تر باشد، طول عمر باتری بیشتر است.
در هر بسته، 10 حلقه و در هر حلقه 6 عدد باتری سمعک شماره 10 وجود دارد. باتری‌های سمعک شماره 10، بیشتر از هر باتری دیگری دوام و طول عمر دارند. قسمت جلو حلقه باتری برای محافظت از این باتری‌های سایز 10 می‌باشد و قسمت پشت امکان برداشتن آسان را فراهم می‌کند.
باتری‌های سمعک شماره 10، دارای برچسب باتری بلندتری هستند که قرار دادن آن داخل سمعک را آسان‌تر می‌کند. برای سمعک‌های وایرلس، دوام بیشتر نسبت به دیگر برندهای تولیدکننده باتری دارد.

توضیحاتی در مورد باتری سمعک شماره 10

باتری سمعک شماره 10، 3 یا 4 سال دوام دارد که بیشترین دوام را دارد. باتری روی-هوا (zinc-air) فاقد جیوه است و عملکردی با کیفیت برای سمعک شما ارائه می‌دهد. بسته‌بندی راحت شامل، درب قابل باز شدن که با فشار بسته می‌شود و یک صفحه مطمئن که چرخش بسته را متوقف می‌کند و به شما اختیار کنترل کامل روی باتری را می‌دهد.

نکاتی در مورد باتری سمعک شماره 10

باتری‌ سمعک شماره 10 را در بسته‌بندی اصلی نگه داری کنید. زمانی که نمی‌خواهید از باتری سمعک شماره 10 استفاده کنید، برچسب روی آن را جدا نکنید. باتری‌های سمعک شماره 10 را در جای خشک و خنک نگه داری کنید.
نو بودن باتری سمعک شماره 10، قدرت بیشتری به سمعک می‌دهد. بنابراین، پیش از خرید باتری سمعک شماره 10، تاریخ انقضا را در پشت بسته‌های باتری سمعک بررسی کنید. باتری‌ها‌ی سمعک را در مکان‌هایی که نوزادان یا کودکان به آن دسترسی ندارند، نگه داری کنید و پس از استفاده دور بریزید.
نکاتی در مورد افزایش طول عمر باتری سمعک شماره 10

در خرید عمده‌ی باتری سمعک شماره 10، به تاریخ انقضا دقت کنید. جدیدترین بسته‌ی ممکن را خریداری کنید. باتری‌هایی را که پیشتر خرید کرده‌اید، زودتر استفاده کنید. وقتی برچسب باتری سمعک شماره 10 را باز کردید، از آن استفاده کنید.
قبل از قرار دادن باتری سمعک شماره 10، داخل سمعک 5 دقیقه صبر کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از آن‌ استفاده کنید. باتری‌های سمعک خود را منجمد نکنید. هنگام عدم استفاده، درب باتری سمعک خود را باز نگه دارید. باتری‌ سمعک شماره 10 را در محیط‌های مرطوب انبار نکنید. برای سمعک خود یک کیت خشک کننده تهیه کنید. در هنگام عدم استفاده از سمعک، باتری سمعک را از آن خارج کنید.

قیمت باتری سمعک

معمولا در هر حلقه یا بسته باتری سمعک، 6 عدد باتری موحود است. سایز باتری در قیمت تاثیرگذار نیست و هر چهار سایز قیمت یکسانی دارد. به‌عنوان نمونه، قیمت باتری سمعک سایز 10 با باتری سمعک سایز 13 یکسان است.
البته با توجه به برند و کمپانی سازنده قیمت آن ممکن است کمی متفاوت باشد. بهتر است باتری تهیه‌ شده حداقل 2 الی 3 سال تاریخ انقضاء داشته باشد و قبل از رسیدن به دست مصرف‌کننده در جای خشک و خنک نگهداری شده باشد. هرچه تاریخ انقضاء طولانی‌تر باشد، طول عمر باتری بیشتر است. پس در هنگام خرید باتری سمعک شماره 10 به تاریخ انقضای آن توجه زیادی کنید.

چرا باتری سمعک به هوا نیاز دارد؟

همان طور که کفته شد، باتری‌های روی-هوا توسط اکسیژن موجود در هوا فعال می‌شوند. بدون اکسیژن، باتری‌ سمعک نمی‌تواند کار کند. اگر بعد از جد اکردن برچسب روی باتری سمعک یک دقیقه صبر نکنید، ممکن است باتری اکسیژن کافی برای فعال شدن و عملکرد مطلوب را نداشته باشد. باتری‌های روی-هوا به نوعی از باتری‌ها گفته می‌شود که از ترکیب واکنش فلز و اکسیژن هوا، جریان الکتریکی در آن‌ها تولید می گردد.

نتیجه گیری

باتری سمعک شماره 10 کوچک‌ترین مدل باتری سمعک موجود در بازار ایران است. باتری سمعک از مهم‌ترین اقلام برای استفاده مدام از این دستگاه است. سمعک یک وسیله پیشرفته و با تکنولوژی بالای پزشکی است که به شما کمک می کند بهتر بشنوید. سمعک‌ها برای عملکرد خود نیاز به انرژی دارند که این انرژی از طریق باتری فراهم می‌شود.
باتری از نوع روی-هوا یا zinc-air می‌باشد که توضیحاتی درباره این موضوع داده شد. باتری در چهار سایز مختلف در حلقه‌های شش تایی تولید می‌شود که دارای رنگ‌های ثابت در تمامی برندهای باتری سمعک می‌باشند. در این مقاله اطلاعاتی در مورد خرید باتری سمعک شماره 10 در اخیتارتان قرار دادیم که امیداوریم مفید واقع شده باشد.