فروش باتری سمعک سیگنیا شماره 10

فروش باتری سمعک سیگنیا شماره 10

سمعک چه نوع دستگاهی است؟

شاید اولین سوالی که ذهن را درگیر می‌کند این باشد که منظور از سمعک چیست؟ در واقع می‌توان گفت که سمعک، نوعی دستگاه الکترونیکی می‌باشد که جهت پردازش و تقویت صدا استفاده می‌شود. افراد کم شنوا می‌توانند با استفاده از این دستگاه، درک بهتری از صداهای محیط خود داشته باشند‌. اما این دستگاه چگونه کار می‌کند؟ هر دستگاهی با استفاده از منبعی تقویت، فعال شده و شروع بکار می‌کند، سمعک نیز همانند سایر دستگاه ها برای فعالیت خود، به باتری نیاز دارد، در ادامه به باتری و نحوه فروش باتری سمعک سیگنیا شماره 10 خواهیم پرداخت.

منظور از باتری سمعک چیست؟

باتری سمعک، یکی از اصلی‌ترین و جدایی ناپذیرترین اجزای سمعک محسوب می‌شود. باتری سمعک، موجب فراهم شدن منبع سمعک و فعال شدن آن، می‌شود. باتری سمعک در انواع مختلف و مختص انواع سمعک وجود دارد که در ادامه به آن‌ خواهیم پرداخت.

انواع باتری‌های سمعک

سمعک‌ها انواع مختلفی دارند که برای کارکرد خود نیاز به باتری مخصوص دارند، در حالت کلی می‌توان به دو نمونه‌ از نحوه کارکرد باتری، نوع قابل شارژ، و غیر قابل شارژ، اشاره کرد. اگرچه برخی از سمعک‌ها با باتری‌ قابل شارژ(چند بار مصرف) کار می‌کنند، ولی از رایج‌ترین باتری سمعک می‌توان به باتری‌های یک بار مصرف که با استفاده از ترکیب zinc – air کار می‌کنند، اشاره کرد.

باتری‌های یکبار مصرف

همانطور که به آن اشاره شد، نحوه کارکرد آن‌ها بر اساس واکنش روی – هوا می‌باشد، به همین دلیل بر روی این باتری‌ها یک برچسب نصب شده است و زمانی که برداشته شود طی واکنش روی با هوا، باتری فعال خواهد شد‌، اما تا زمانی که برچسب روی باتری قرار دارد، هیچگونه فعالیتی رخ نداده و باتری غیرفعال باقی خواهد ماند.

باتری سمعک در چند سایز وجود دارد؟

به دلیل سبک‌ها، اندازه‌ها و قدرت‌های مختلف سمعک‌ها، باتری‌ها نیز مطابق اندازه آن‌ها در سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند. سمعک‌هایی با سایز بزرگتر، طبیعتا نیاز به باتری‌های بزرگتری هم دارند. علاوه بر این، افرادی که کم شنوایی شدید یا عمیقی دارند، سمعک آن‌ها نیز، نیازمند منبع قدرت بیشتری هستند، بنابراین به باتری سمعک بزرگتری احتیاج خواهند داشت.
در حال حاضر چهار نوع باتری یکبار مصرف سمعک در بازار موجود است که از کوچک به بزرگ عبارت اند از ؛

• باتری سمعک سایز 10
• باتری سمعک سایز 312
• باتری سمعک سایز 13
• باتری سمعک سایز 675

برای اینکه اندازه باتری‌های سمعک را بتوان درست و دقیق انتخاب کرد، بر روی آن‌ها برچسب‌های رنگی قرار داده شده تا هنگام خرید و تشخیص نوع و سایز آن، برای مصرف کننده اشتباهی رخ ندهد.

• باتری سمعک سایز 10 : زرد رنگ
• باتری سمعک سایز 312 : قهوه‌ای رنگ
• باتری سمعک سایز 13 : نارنجی رنگ
• باتری سمعک سایز 675 : آبی رنگ

باتری سمعک سیگنیا شماره 10

باتری سیگنیا(زیمنس) یکی از معتبرترین برندهایی است که توسط شرکت‌ آلمانی تولید شده است. این مدل از باتری‌ها برای سمعک‌های سیگنیا بصورت کاملا ویژه‌ای طراحی شده‌اند ، اما در سایر سمعک‌ها نیز قابل استفاده می‌باشد. همانطور که اشاره شد، باتری سمعک سیگنیا شماره 10 نیز جزء باتری‌های یکبار مصرف بوده و حاوی دی الکتریک هوا می‌باشد، بنابراین، برای انجام فعالیت و شارژ شدن نیازمند هوا می‌باشد. در زیر برچسب، یعنی پشت باتری سوراخ‌های ریزی وجود دارد که پس از برداشتن آن، حدود 1 الی 5 دقیقه زمان لازم است تا هوا به داخل باتری ورود کرده و با روی ترکیب شود و سپس شروع به کار کند. باتری سمعک بر اساس 16 ساعت که در صورت استفاده در روز، می‌تواند در هرجایی 5 الی 20 روز پایدار بماند.

مشخصات باتری سمعک سیگنیا شماره 10

• نوع تکنولوژی بکار رفته در باتری سمعک zinc – air می‌باشد.
• کیفیت و طول عمر بالا
• مختص سمعک‌های داخل گوشی IIC و CIC
• ولتاژ نهایی باتری 1.45 ولت
• محصول کشور آلمان

طول عمر باتری سمعک

• طول عمر کوچکترین اندازه باتری که شماره 10 می‌باشد، در بیشتر سمعک‌های داخل گوشی به مدت 7 روز است.
• طول عمر سایر باتری‌های سمعک به ترتیب از بزرگتر همانند شماره 675 رفته رفته افزایش پیدا کرده و به 20 روز می‌رسد.
• نکته : قبل از خرید حتما به تاریخ انقضای این محصولات توجه کنید.

چگونه می‌توان طول عمر باتری سمعک را افزایش داد؟

اگرچه روش‌های خاصی برای افزایش عمر مفید باتری سمعک، وجود ندارد، اما می‌توان با رعایت برخی از نکات از هدر شدن توان باتری، جلوگیری کرد.

• بهتر است هنگامی که به سمعک خود نیازی ندارید، علل خصوص شب‌ها، آن را خاموش کرده و باتری را خارج کنید. این کار کمک می‌کند تا توان باتری بی جهت هدر نشده و رطوبتی که در طول روز ایجاد شده بخار شود.

• برای عملکرد هرچه بهتر باتری، لازم است که آن را همیشه در جای خشک و خنکی نگهدارید، چرا که محیط‌های گرم و معتدل، باعث کاهش طول عمر باتری خواهد شد.

• همچنین بهتر است باتری سمعک را بدون بسته بندی در تماس مستقیم با اشیاء فلزی از جمله کلید و سکه در کیف پول، جیب، کوله پشتی و … قرار ندهید، زیرا ممکن است اتصال کوتاه مدت باتری با آن‌ها را در پی داشته باشد.

ظرفیت باتری سمعک

ظرفیت باتری سمعک، با واحد میلی آمپر ساعت محاسبه می‌شود، یعنی اگر ظرفیت باتری 126 میلی آمپر باشد، می‌تواند به مدت 126 ساعت، جریان لازم برای یک میلی آمپر را تامین کند، یعنی هرچه قدرت این جریان بالاتر باشد، مدت زمانی که باتری بتواند برای سمعک انرژی لازم را تامین کند، کاهش خواهد یافت.

زمان تعویض باتری سمعک

اگر در صورتی که کیفیت صدایی را که از طریق سمعک، آن‌ را دریافت می‌کنید، نامناسب شده و لازم است که ولوم آن را افزایش دهید، باتری را بایستی عوض‌ کنید. هر چند برخی از سمعک‌ها این ویژگی را دارند که هنگام اتمام باتری شروع به بوق زدن کنند، پس زمانی که سیگنال را دریافت کردید، بهتر است باتری را تعویض کنید، و اما در ادامه به چگونگی فروش باتری سمعک سیگنیا شماره 10 می‌پردازیم.

فروش باتری سمعک سیگنیا شماره 10

نحوه فروش این نوع از باتری‌های یکبار مصرف، به صورت یک بسته حاوی 6 عدد باتری سمعک می‌باشد،همچنین قیمت فروش باتری سمعک سیگنیا شماره 10 نیز از 32000 تومان الی 78000 تومان متغیر است. شما می‌توانید به صورت آنلاین نیز برای تهیه این باتری اقدام کنید.