فروش باتری سمعک شماره 13

فروش باتری سمعک شماره 13

تعریف سمعک

برخی از افراد به طور مادرزادی و برخی دیگر بعد از تولد، دچار کم شنوایی یا ناشنوایی می‌شوند. قطعا این افراد قادر به ارتباط با جهان پیرامون خود نخواهند بود. این فراد به یک تکنولوژی نیازمند هستند که بتواند آن‌ها را در شنیدن صداها یاری کند. این تکنولوژی یا دستگاه، سمعک نام دارد. همه سمعک‌ها با باتری به منبع انرژی وصل شده و شروع به فعالیت می‌کنند. باتری سمعک انواع و مول‌های گوناگونی مانند شماره 13 دارد. در ادامه مطلب بیشتر راجع به فروش باتری سمعک شماره 13 بحث خواهیم کرد.

انوع مختلف باتری سمعک

باتری سمعک به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شود، باتری سمعک قابل شارژ و باتری سمعک غیر قابل شارژ. توضیح این باتری‌های سمعک از نام آن‌ها مشخص است ولی اشاره مختصری به آن خواهیم کرد.

باتری سمعک قابل شارژ:

این نوع باتری سمعک چندبار مصرف بوده و می‌توان آن را پس از تخلیه انرژی، دوباره شارژ کرده و استفاده کرد. این نوع باتری امروزه در دسترس است اما بیشتر افراد باتری سمعک دیگر را ترجیح می‌دهند.

باتری سمعک غیرقابل شارژ:

این نوع باتری سمعک یکبار مصرف است و آن را پس از تخلیه، باید دور انداخت. بیشتر باتری‌هایی که فروش و استفاده می‌شوند، از این نوع می‌باشند. این نوع باتری سمعک انواع و مدل‌های مختلفی دارد که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است که در زمان‌های قبل باتری‌های سمعک جیوه‌ای هم وجود داشتند که امروزه از آن‌ها استفاده نمی‌شود‌.

نحوه استفاده از باتری‌ سمعک

باتری سمعک دارای برچسب محکمی است که برای استفاده از آن باید این برچسب را جدا کرد. در این صورت امکان واکنش باتری با اکسیژن هوا به وجود می‌آید. پس از واکنش با اکسیژن حتی اگر از باتری سمعک استفاده نشود، پس از گذشت مدت زمان مشخص باتری تخلیه خواهد شد. توصیه می‌کنیم که پس از جدا کردن برچسب روی باتری، بلافاصله آن را روی سمعک نصب نکنید. بهتر است که باتری سمعک یک تا دو دقیقه با هوا برخورد کرده و بعد روی سمعک نصب شود. اینگونه عمر باتری چند روز طولانی‌تر خواهد شد.

سایزهای مختلف باتری سمعک

انواع مختلف باتری‌های سمعک، دارای مدل و سایزهای متفاوتی می‌باشند. سمعک‌های بزرگتر نیاز به باتری بزرگتر و سمعک‌های کوچکتر نیازمند باتری‌های کوچکی هستند. افرادی که کم شنوایی شدیدی دارند، معمولا نیاز به استفاده از سمعک بزرگتری خواهند داشت و به دنبال آن باید باتری سمعک در سایز بزرگتری را تهیه کنند. به طور کلی از نظر سایز و مدل، پنج نوع باتری سمعک موجود است. اندازه‌های باتری سمعک از کوچک به بزرگ، 5، 10، 312، 13 و 675 می‌باشد. باتری‌های سمعک سایز 5 خیلی کاربردی نیستند و به ندرت از آن‌ها استفاده می‌شوند اما در ادامه به توضیح بقیه باتری‌های سمعک خواهیم پرداخت. همچنین به فروش باتری سمعک شماره 13 اشاره خواهیم کرد‌.

مشخصه‌های انواع باتری سمعک

همانطور که گفتیم سمعک‌ها به دلیل انواع متنوع و همچنین قدرت‌های مختلفی که دارند، نیاز به منبع تغذیه متفاوتی خواهند داشت. با این اوصاف سمعک‌های بزرگتر و قوی‌تری محتاج منبع تغذیه بزرگتری می‌باشند تا عمر باطری آن‌ها زودتر از روال کاهش نیابد. همانطور که ذکر کردیم امروزه باتری سمعک در اندازه‌های 10, 312, 13, 675 کاربرد دارند و هر یک برای سمعک‌های مخصوصی به کار برده خواهند شد. برای راحتی شناسایی باتری سمعک هر مدل از آن‌ها رنگ مشخصی دارد:

• باتری سمعک شماره 5: این باتری سمعک برچسب قرمز رنگی داشته و به ندرت استفاده می‌شود.

• باتری سمعک شماره 10: این نوع باتری سمعک برچسب زرد رنگی داشته و در سمعک‌های داخل گوش استفاده می‌شوند و این امر به آن دلیل است که بعد از سمعک شماره 5 سایز کوچکی دارد.

• باتری سمعک شماره 312: این باتری سمعک برچسب قهوه‌ای رنگ داشته و کمی از باتری سمعک 10 بزرگتر است و برای سمعک‌های داخل گوش و برخی از سمعک‌های پشت گوشی مناسب می‌باشد.

• باتری سمعک شماره 13: این باتری سمعک برچسب نارنجی رنگ داشته و کمی از باتری‌های سمعک بالا، بزرگتر بوده و برای سمعک‌های پشت گوشی کاربرد دارد. در ادامه، فروش باتری سمعک شماره 13 را توضیح خواهیم داد.

• باتری سمعک شماره 675: این باتری سمعک برچسب آبی رنگ داشته و برای سمعک‌های پشت گوش سوپر پاور مناسب می‌باشد. این نوع باتری از همه باتری‌های سمعک نام برده شده بزرگتر است.

طول عمر انواع باتری سمعک

میانگین عمر باتری‌های سمعک تقریبا دو هفته بوده و کم و زیاد شدن این زمان به سایز باتری و سمعک مورد استفاده، بستگی خواهد داشت. قطعا باتری‌های بزرگتر طول عمر بیشتر و باتری‌های کوچکتر طول عمر کمتری خواهند داشت. طول عمر مدل‌های مختلف باتری سمعک عبارت است از:

• باتری سمعک شماره 10، حدودا سه تا هفت روز قابل استفاده خواهد بود.
• باتری سمعک شماره 312 تقریبا به مدت سه تا ده روز، کاربرد خواهد داشت.
• باتری سمعک شماره 13، حدود شش تا چهارده روز عمر دارد.
• باتری سمعک شماره 675، نه تا بیست روز قابل استفاده خواهد بود.

البته این مقادیر طبق بررسی‌های آزمایشگاهی و در شرایط مناسب به دست آمده است لازم به ذکر است که به دلیل اینکه کاربر در محیط‌های مختلفی قرار خواهد گرفت و شدت صدا و نوسانات آن متغیر خواهد بود، مصرف باتری بیشتر شده و عمر آن کاهش خواهد یافت. به طور عادی طول عمر باتری سمعک حدود پنج روز تا یک هفته می‌باشد و اگر باتری سمعک شما زودتر از این زمان تخلیه گردد، دستگاه باید در لابراتوار بررسی شود و در صورت نیاز سرویس‌های لازم و تعمیرات مشخص، روی آن انجام گیرد.

شرایط نگهداری از باتری سمعک

شرایط نگهداری از باتری سمعک باید مناسب باشد. به عنوان مثال باتری باید دور از رطوبت، سرما، گرما، لوازم فلزی و… نگهداری شود. همچنین در صورت عدم استفاده از آن نباید اقدام به جدا کردن برچسب روی آن بکنید.

فروش باتری سمعک شماره 13

باتری سمعک شماره 13 یا دیگر انواع آن، می‌توانند برندهای مختلفی داشته باشند. مانند باتری سمعک سیگنیا، اس پاور، دی پاور و… قطعا نحوه فروش و قیمت این برندها کمی متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که قیمت باتری‌های سمعک در سایزهای مختلف تقریبا برابر بوده و اختلاف زیادی ندارند. همچنین باید دقت کنید که باتری سمعک را از جای معتبری خریداری کنید که از شرایطی که از آن نگهداری شده اطلاع کافی داشته باشید.