هزینه باتری سمعک سیگنیا شماره 675

هزینه باتری سمعک سیگنیا شماره 675

باتری سمعک

در برخی موارد افراد از زمان تولد قدرت شنوایی کمی دارند و در مواردی دیگر افراد وقتی پا به سن می‌گذارند قدرت شنوایی آن‌ها کم‌تر می‌شود. در هر صورت این دسته از افراد نیازمند یک تکنولوژی هستند که بتواند آن‌ها را در زمینه شنیدن یاری کند. سمعک یک دستگاه الکترونیکی می‌باشد که افراد کم شنوا آن را برای افزایش قدرت شنوایی خود مورد استفاده قرار می‌دهند. سمعک‌ توسط باتری‌ مخصوص به کار می‌افتد. یکی از معروف‌ترین باتری‌های سمعک، باتری سمعک سیگنیا بوده و دارای انواع مختلفی هست. باتری سمعک سیگنیا شماره 675 یکی از این باتری‌های سمعک می‌باشد. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به باتری‌های سمعک سیگنیا و هزینه باتری سمعک سیگنیا شماره 675 خواهیم داد.

تاریخچه باتری سمعک سیگنیا

شرکت تولید کننده باتری سمعک سیگنیا یا همان زیمنس، در سال 1847 میلادی در شهر برلین از کشور آلمان، فعالیت خود را آغاز کرد. اگر به طور دقیق‌تر بگوییم باید گفت که این شرکت از اوایل فعالیت خود، تجهیزات و کالاهای پزشکی مختلفی را طراحی و سپس آن‌ها را تولید می‌کرده است. پیشرفت این شرکت از ابتدا بسیار خوب بوده تا آنجایی که توانسته در قرن بیستم لقب بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی را، به خود اختصاص دهد. باتری سمعک سیگنیا یکی از محصولات پرفروش و موفق این شرکت محسوب می‌شود. همانطور که گفتیم باتری سمعک سیگنیا انواع مختلفی دارد مانند باتری سمعک سیگنیا شماره 675. افرادی که قصد خرید این باتری سمعک را دارند، با ما باشند که در ادامه توضيحات بیشتری راجع به این باتری و هزینه باتری سمعک سیگنیا شماره 675 خواهیم داد.

انواع باتری سمعک سیگنیا

باتری سمعک سیگنیا را به طور کلی می‌توان به دو دسته تقسیم کرد:
•باتری سمعک سیگنیا قابل شارژ:
تعریف این نوع باتری از نامش مشخص است. شما می‌توانید این نوع از باتری‌ها را شارژ کرده و دوباره استفاده کنید.
•باتری سمعک سیگنیا غیر قابل شارژ:
این نوع باتری سمعک Air zinc بوده و به وسیله هوا شروع به فعالیت می‌کند. در این مورد باید گفت که باتری‌های غیر قابل شارژ نسبت به باتری‌های قابل شارژ کاربردی‌تر بوده و افراد بیشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که قبلا از باتری‌های جیوه‌ای نیز استفاده می‌شده اما امروزه این نوع از باتری‌ها تولید و استفاده نمی‌شوند.

نحوه عملکرد باتری سمعک سیگنیا غیرقابل شارژ

در بخش قبلی این موضوع را توضیح دادیم که باتری‌های سمعک سیگنیا به دو دسته کلی تقسیم‌بندی می‌شوند. به همین منظور نحوه عملکرد هر یک از آن‌ها با دیگری مختلف خواهد بود. سمعک‌های غیر قابل شارژ سیگنیا با استفاده از باتری‌ فعالیت می‌کنند. بر روی این دسته از باتری‌ها یک برچسب وجود خواهد داشت که جهت آغاز فعالیت این نوع از باتری‌ها باید برچسب آن را از روی سطح باتری جدا کنید. لازم به ذکر است تا زمانی که برچسب از باتری سمعک جدا نشده باشد، باتری به صورت غیرفعال خواهد بود. باتری سمعک سیگنیا شماره 675 هم از باتری‌های سمعک غیرقابل شارژ بوده و با جدا کردن برچسب شروع به فعالیت می‌کند. در ادامه مطالب بیشتری راجع به این باتری و هزینه باتری سمعک سیگنیا شماره 675 به میان خواهیم آورد.

انواع باتری سمعک سیگنیا

باتری‌های سمعک سیگنیا در انواع مختلفی موجود هستند. انواع مختلف آن بیشتر براساس اندازه آن‌ مشخص می‌شود. به این صورت که هر کدام از باتری‌های سمعک سیگنیا دارای سایزهای متفاوتی بوده و طبق همین معیار، می‌توان آن‌ها را از همدیگر جدا کرد. البته برای راحت‌تر شدن این کار تولید کنندگان سمعک سیگنیا برای هر سایز مختلف، یک کد رنگی را مشخص کرده‌اند تا افراد بتوانند به راحتی به خرید این باتری‌ها بپردازند. انواع باتری سمعک سیگنیا براساس سایز از کوچک به بزرگ، عبارتند از:

• باتری سمعک سیگنیا سایز 5
این نوع باتری سمعک سایز بسیار کوچکی دارد. این نوع از باتری‌های سمعک به نسبت باتری‌های دیگر کاربرد کمتری دارد و از آن‌ها بیشتر در تحقیقات و پروژه‌های پژوهشی استفاده می‌شود. باتری سایز 5 سیگنیا با رنگ قرمز تفکیک شده است.

• باتری سمعک سیگنیا سایز 10

باتری‌های سمعکی که در سایز 10 به تولید می‌رسند، نسبت به باتری‌های سایز 5 بزرگ‌تر خواهند بود. این باتری‌ها در سمعک‌های IIC ,CIC ,RIC و RITE به کار برده می‌شوند. ابعاد این نوع باتری‌های سمعک، 3.6 در 5.8 میلی متر می‌باشد. این اعداد به ترتیب، نشان دهنده عرض و طول باتری‌هاست. باتری سایز 10 با رنگ زرد، شناخته می‌شود.

• باتری سمعک سیگنیا سایز 312

این دسته از باتری‌ها، نسبت به دو نمونه گفته شده، بزرگ‌تر می‌باشد. سایز مشخص شده برای آن‌ها 3.6 در 7.9 میلی متر بوده و بیشتر برای سمعک‌های ITC, BTE ,RIC و RITE از این نوع باتری‌ها استفاده می‌شود. این نوع از باتری‌های سمعک سیگنیا با رنگ قهوه‌ای شناخته خواهند شد.

• باتری سمعک سیگنیا سایز 13

اندازه دقیق این نوع از باتری‌ها 5.4 در 7.9 میلی متر می‌باشد. باتری‌های سایز 13 برای سمعک‌های ITE , BTE, RIC و RITE قابل استفاده هستند. رنگی که برای این نوع باتری سمعک سیگنیا در نظر گرفته شده، نارنجی می‌باشد.

• باتری سمعک سیگنیا سایز 675

بزرگ‌ترین سایز در بین باتری‌های سمعک متعلق به باتری سایز 675 می‌باشد. ابعاد تعیین شده برای این باتری سمعک 5.4 در 11.6 میلی متر بوده و از آن بیشتر برای سمعک‌های BTE استفاده می‌شود.

نحوه نگهداری از باتری سمعک سیگنیا

محیطی که باتری سمعک در آن نگهداری می‌شود باید شرایط خاصی داشته باشد. این محیط باید در دمای اتاق قرار داشته و همچنین خشک باشد. اگر در این محیط کمترین رطوبتی وجود داشته باشد، باتری سمعک فرسوده شده و از عمر آن کاسته خواهد شد. علاوه بر دما، توجه کنید که باتری به همراه بسته‌بندی و به دور از لوازم فلزی نگهداری شود.

قیمت باتری سمعک سیگنیا

حال می‌رسیم به بحث اصلی مطلب یعنی هزینه باتری سمعک سیگنیا شماره 675. لازم به ذکر است که قیمت باتری سمعک سیگنیا، خیلی به اندازه‌های آن بستگی ندارد و تقریبا یکسان است. حدود قیمت باتری‌های سمعک سیگنیا که پک شش عددی دارند، تقریبا بین 35 هزار تومان تا 60 هزار تومان متغیر است. می‌توان گفت که قیمت باتری‌های سیگنیا غیرقابل شارژ، بسیار مناسب بوده و بر خلاف باتری‌های قابل شارژ، نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.