هزینه باتری سمعک شماره 312

هزینه باتری سمعک شماره 312

سمعک چه نوع وسیله‌ای است؟

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که در وهله اول، بایستی درباره آن بدانید، این است که سمعک چیست و چه کاربردی دارد؟ سمعک یک تقویت کننده الکترونیکی کوچکی است که به کمک باتری کار کرده و عموما با تقویت امواج، به فرد کمک می‌کند، تا صداهای موجود در محیط را به راحتی بشنود، تا بتواند در اجتماع ارتباط برقرار کند و همچنین در فعالیت‌های روزمره خود، حضور داشته باشد. همانطور که بیان شد معمولا سمعک برای کارایی خود به باتری نیاز دارند، اما در ادامه به معرفی انواع و هزینه باتری سمعک شماره 312 می‌پردازیم.

منظور از باتری سمعک چیست؟

باتری سمعک به صورت خاص و بینظیر در نوع خود، برای سمعک طراحی شده است. همانطور که گفته شد سمعک وسیله‌ای الکترونیکی است که برای پردازش و تقویت اصوات نیازمند انرژی و قدرت می‌باشد. این محصول در طول زمان، پیشرفت چشمگیری در فناوری آن بوجود آمده است، اما از طرفی دیگر باتری سمعک و منبع تغذیه سمعک شبیه به گذشته است. باتری‌های سمعک معمولا به عنوان Zinc – air شناخته می‌شوند. جزء اصلی بکار رفته در این نوع باتری، روی می‌باشد که برای تثبیت اجزای داخلی باتری سمعک استفاده می‌شود. کارکرد این نوع باتری از طریق هوا می‌باشد، که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

نحوه کارکرد باتری سمعک

باتری‌ سمعک، ویژگی‌های منحصر بفردی را دارا می‌باشد که بصورت کاملا اختصاصی، برای سمعک ساخته می‌شود. باتری سمعک دارای برچسبی می‌باشد که برای استفاده کردن از آن، بایستی برچسب برداشته شود، تا شرایط برای ترکیب روی – هوا فراهم شود. پس از ترکیب این واکنش حتی زمانی که به آن نیازی ندارید، بعد از مدتی باتری سمعک خالی می‌شود، به همین علت توصیه می‌شود زمانی این برچسب را از روی باتری بردارید که قصد استفاده از سمعک را داشته باشید.

کدام سایز از باتری ، مختص چه نوع سمعکی است؟

• باتری سمعک شماره 10 – داخل گوشی (miniriRic)
• باتری سمعک شماره 312 – داخل گوشی و پشت گوشی(Ric)
• باتری شماره 13 – پشت گوشی (Ric)
• باتری شماره 675 – پشت گوشی سوپر پاور

باتری‌ سمعک دارای چه سایز‌هایی می‌باشد؟

سمعک‌ها دارای سایزها، قدرت و مدل‌های مختلفی هستند. عموما سمعک‌های با سایز بزرگتر، نیازمند باتری‌های بزرگتری هستند. سایز باتری سمعک به قدرت شنوایی افراد نیز بستگی دارد، به عنوان مثال افرادی که کم شنوایی عمیق دارند، معمولا به سمعک با اندازه‌ بزرگتری نیاز دارند. در حال حاضر می‌توان گفت 5 نوع باتری سمعک وجود دارد. سایز باتری سمعک از کوچک به بزرگ عبارت‌اند از 5، 10, 312, 13 و 675. باتری سمعک با سایز 5 به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تفاوت صرفا در سایز باتری نیست، هزینه‌ی انواع باتری‌ نیز ممکن است بصورت جزئی با یکدیگر متفاوت باشند، از این رو به تخمین هزینه باتری سمعک شماره 312 نیز خواهیم پرداخت.

علت رنگ‌های مختلف برچسب‌های موجود، بر روی باتری سمعک چیست؟

به دلیل اینکه مشکل به خاطر سپردن سایز باتری، بسته‌بندی باتری سمعک با رنگ‌بندی های مختلف کد گذاری شده است.

• باتری سمعک شماره 5 – برچسب قرمز رنگ
• باتری سمعک شماره 10 – برچسب زرد رنگ
• باتری سمعک شماره 312 – برچسب قهو‌ه‌ای رنگ
• باتری سمعک شماره 13 – برچسب نارنجی رنگ
• باتری سمعک شماره 675 – برچسب آبی رنگ

مشخصات باتری‌های سمعک شماره 312

• به طور معمول دارای تاریخ انقضای 3 الی 4 ساله هستند.
• دوام نسبتا بالایی دارند.
• قابلیت استفاده در سمعک‌های پشت و داخل گوشی
• ولتاژ نهایی این دسته از باتری‌ها 1.45 می‌باشد.
• بخش جلویی حلقه باتری، برای محافظت از باتری‌های سایز 312 بسته می‌باشد و بخش پشتی این نوع از باتری سمعک نیز امکان برداشتن آسان آن را فراهم می‌سازد.

میانگین عمر باتری سمعک شماره 312 چقدر است؟

طول عمر انواع باتری سمعک حدود 2 هفته، متغیر می‌باشد. به‌عنوان مثال، باتری‌سمعک معمولا بر اساس استفاده 16 ساعته در طول روز، در هر جایی قدرت آن را خواهند داشت که 5 الی 20 روز دوام داشته باشند. زمان تعیین شده تا حد بسیاری به سمعک و سایز مورد استفاده بستگی خواهد داشت. همانطور که پیش‌تر به‌ آن پرداختیم، سمعک‌های بزرگتر نیازمند باتری‌های بزرگتری هستند. از جهت طول عمر نیز باتری‌هایی با اندازه بزرگتر، طبیعتا از طول عمر بیشتر و باتری‌هایی با اندازه کوچکتر بالعکس، از طول عمر کمتری برخوردار می‌باشند. اما طول عمر باتری سمعک شماره 312 در بهترین حالت 3 الی 10 روز می‌باشد.

چگونه می‌توان طول عمر باتری‌های سمعک را افزایش داد؟

استفاده و نگهداری صحیح و اصولی از باتری سمعک، برای حفظ عمر مفید و عملکرد مناسب آن، امری بسیار مهم و ضروری است. اگر چه برای افزایش طول عمر باتری روش‌های مطمئنی وجود ندارد، اما می‌توان با رعایت برخی نکات، از به هدر رفتن باتری جلوگیری کرد.

• بهتر است قبل از خواب و پس از استفاده از سمعک، درب باتری سمعک را باز گذاشته و آن را خاموش نمائید، چرا که این کار از به هدر رفتن بی‌جهت باتری جلوگیری خواهد کرد.

• برچسب روی باتری را، فقط قبل از استفاده بردارید‌، زیرا همانطور که اشاره شد بعد از برداشتن برچسب روی و هوا با یکدیگر ترکیب شده و باتری را فعال می‌کنند، باتری فعال شده حتی در صورت استفاده نکردن از آن نیز، پس از مدت معینی تخلیه خواهد شد.

• برای اینکه باتری بهترین عملکرد را داشته باشد، سعی کنید همیشه آن را در جای خشک و خنک، تقریبا همانند دمای اتاق نگهدارید. محیط‌های مرطوب و گرم باعث می‌شوند که طول عمر باتری سمعک تا حد زیادی افت داشته باشد.

• هیچگاه باتری سمعک را بدون بسته بندی در معرض اشیاء فلزی همانند کلید، سکه، در جیب، کوله پشتی یا کیف قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث اتصال کوتاه مدتی در باتری سمعک شود.

هزینه باتری سمعک شماره 312

قیمت باتری سمعک بیشتر به برند شرکت سازنده آن بستگی دارد. اما بطور معمول هزینه باتری سمعک نام برده شده بین 59000 الی 70000 تومان می‌باشد. به این نکته نیز توجه داشته باشید از باتری‌های متفرقه به دلیل هزینه پایین آن به هیچ عنوان استفاده نکنید، زیرا ممکن است به مدار سمعک آسیب وارد کند. نتیجتاً بهتر است در این زمینه با شنوایی شناس خود مشورت داشته باشید.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم به نکات مهم درمورد باتری سمعک و نحوه کارکرد آن بپردازیم، اما در قیمت باتری شایان ذکر است که، سایز باتری در قیمت آن تاثیرگذار نیست و تمامی سایزهای‌ آن دارای قیمت یکسانی می‌باشند. برای مثال هزینه باتری سمعک شماره 312 با شماره 10 آن تفاوتی ندارد و همانطور که گفته شد به برند کمپانی سازنده آن بستگی خواهد داشت.